Fragt fra: 395,-

Telefonen er åben til kl 16

Handelsbetingelser

Vores handelsbetingelser opdateres kontinuerligt og er gældende for alle køb hos Vinduesgrossisten ApS.

Websitet ejes og publiceres af:

Vinduesgrossisten ApS
CVR: 35143637
Mosevangen 4
9230 Svenstrup J
E-mail: info@vinduesgrossisten.dk
Tlf.  72 62 90 40

Bestilling

De varer, som du ønsker at købe hos vinduesgrossisten.dk, bliver lagt i indkøbskurven, når du klikker på ”Læg i kurv” ud for de pågældende varer. Hvis du ønsker at se, hvad du har lagt i indkøbskurven samt prisen på varerne, kan du altid klikke på indkøbskurven i øverste højre hjørne. Når du er færdig med dine indkøb, skal du klikke på “Gå til levering”, hvorefter du bedes angive din leveringsadresse. Det er også på denne side, at du skal acceptere vores handelsbetingelser. Hvis du har en kommentar til din ordre, bedes du skrive denne i kommentarfeltet på samme side. Når ovenstående er udfyldt, klikker du dig videre til betalingssiden. Her kan du afgive din endelige bestilling og gennemføre betalingen. Det er muligt at afbryde købet helt frem til dette modul, hvor du gennemfører betalingen.

Betaling

Betaling for varer indkøbt på Vinduesgrossisten.dk sker kontant i DKK ved brug af Dankort, Visa/Dankort eller MasterCard. Vi opkræver ikke gebyrer.

Betaling via finansiering gennem SparExpres. Læs mere her.

Enhver form for pengeoverførsel til Vinduesgrossisten gennem hjemmesiden Vinduesgrossisten.dk foregår via en sikker krypteret forbindelse. Alle oplysninger sendes krypteret. Dette kan ses i browserens statuslinje, hvor et lukket låseikon vises. Betaling med betalingskort eller kreditkort foregår via E-pay, og derfor opfylder vores betalingssystem yderst strenge krav til sikkerheden. Ved betalingsmodulet indtastes betalingskortoplysninger: Kortholders fulde navn, kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre.

Vinduesgrossisten gemmer ikke dine betalingskortoplysninger. Når din betaling er gennemført, sletter også E-pay samtlige informationer fra dit betalingskort.

Betaling af ordrer falder i to rater:

  1. rate er et depositum, som udgør 10% af den samlede købesum inkl. fragt. Beløbet trækkes på dit betalingskort, idet du afgiver din bestilling.
  2. rate udgør de resterende 90% af den samlede købesum inkl. fragt. Når du afgiver din ordre, godkender du samtidig, at 2. rate automatisk trækkes på dit betalingskort sideløbende med fakturering og afsendelse af varerne.

Hvis du i tidsrummet mellem betaling af 1. og 2. rate får nyt betalingskort og dermed nye kortoplysninger, eller hvis der på anden vis forekommer ændringer i dine kortoplysninger, således at 2. rate ikke vil kunne hæves i henhold til de samme oplysninger, som gjaldt for betaling af 1. rate, er du forpligtet til at meddele Vinduesgrossisten dette med det samme. Ved denne lejlighed er du forpligtet til at aftale, hvorledes du inden leveringen af de bestilte varer skal betale 2. rate.

Hvis det ikke er muligt at hæve 2. rate på den konto i henhold til de kortoplysninger, du har givet i forbindelse med din ordre, og såfremt du ikke inden leveringstidspunktet på anden vis har betalt 2. rate, er Vinduesgrossisten berettiget til, efter eget valg, at kræve købsaftalen gennemført som aftalt eller at beholde varerne samt at beholde depositummet, så du derved mister 1. rate. Derudover vil Vinduesgrossisten kunne kræve erstatning for sit tab, der bliver en følge af din misligholdelse med betalingen af 2. rate.

Ved ordrer der ikke afgives og betales på Vinduesgrossisten.dk, skal restbetaling betales på det fremsendte girokort eller faktura inden levering.

Det er ikke muligt at få lavet en faktura uden moms, da vi kun leverer i Danmark.

Ordrebekræftelse

Når du har afgivet din bestilling, bliver en ordrebekræftelse fremsendt til dig via e-mail. Denne ordrebekræftelse bliver sendt til den e-mailadresse, som du har oplyst ved afgivelsen af din ordre.

Ordrebekræftelsen indeholder:

  • Købers navn
  • Sælgers navn og adresse
  • Optegnelse over de bestilte varer samt disses pris i DKK inkl. moms
  • Bekræftelse af det totalbeløb, som køber skal betale, med udspecificering af eventuelle gebyrer og fragtomkostninger
  • Dokumentation for, at betalingen er sket med betalingskort
  • Købsdato (transaktionsdato)
  • Forventet leveringstidspunkt
  • Leveringsadresse
  • Ordrenummer
  • Transaktionsvaluta
  • Kort gengivelse af Vinduesgrossistens generelle handelsbetingelser

Produktændringer og forbehold

De i webshoppen anførte mål er altid angivet som produkternes udvendige karmmål og gengives som bredde x højde. Produkterne udføres i almindelig god kvalitet.

Vinduesgrossisten udvikler løbende sine produkter. Derfor forbeholder vi os retten til – til enhver tid og uden varsel – at ændre design og udformning af vores produkter samt at ændre materialevalg. Bestilte varer vil altid blive udført i henhold til de til enhver tid gældende standarder for Vinduesgrossistens produktion på bestillingstidspunktet. Således er varer, der bestilles på forskellige tidspunkter, ikke nødvendigvis udført efter samme direktiver og er dermed ikke nødvendigvis ens. Har du tidligere bestilt hos os og ønsker lighed mellem ordrene, bedes du derfor sende en e-mail til info@vinduesgrossisten.dk inden rettefristen udløber.

Fortrydelsesret

Som privatperson (forbruger) har man normalt 14 dages fortrydelsesret ved køb af varer online. I nærværende handelsbetingelser fraviges dette udgangspunkt af følgende årsag:

Hos Vinduesgrossisten er alle produkter, der bestilles, specialfremstillet på baggrund af købers individuelle behov og ønsker. Produkterne fremstilles således i henhold til de af køber angivne specialmål og specifikationer. Til gavn for køber har Vinduesgrossisten oprettet et fuldautomatisk og højteknologisk ordresystem og produktionssystem, der sikrer den kortest mulige leveringstid samt den billigst mulige produktionsgang. Dette system sikrer, at produktionen af de bestilte varer påbegyndes automatisk og umiddelbart efter, at du har afgivet sin ordre, og betalingen er gennemført. Af ovennævnte hensyn accepterer købere af varer hos Vinduesgrossisten, at fortrydelsesretten er begrænset. Hvis du har ændringer til en ordre, skal dette gøres indenfor 24 timer efter din bestilling er gennemført. Efter 24 timer bliver status ændret til ’sendt til fabrik’ og ændring i ordren vil herefter koste min. 1.500 kr. + evt. omkostninger. OBS! Har du bestilt din ordre i en weekend, er rettefristen mandag morgen kl. 8.00. Ved ændringer sendes en e-mail til info@vinduesgrossisten.dk.

Priser

På Vinduesgrossisten.dk er alle priser angivet i DKK (danske kroner) inklusiv moms, men eksklusiv fragtomkostninger. Først når du er gået videre til indkøbskurven, vil du kunne se prisen inklusiv fragt. Vinduesgrossisten er til enhver tid berettiget til uden varsel at ændre sine priser. De priser, der gælder for køber, er de priser, der er oplyst på bestillingstidspunktet. Priserne er dagspriser.

Alle aftaler indgås på dansk, når du handler med Vinduesgrossisten. Du kan rekvirere en kopi af din ordrebekræftelse ved at logge ind på vores hjemmeside eller ved at sende en forespørgsel til: info@vinduesgrossisten.dk.

Diverse tillæg

  • Tillæg for specialfarver er 1500 kr. pr. ordre pr. specialfarve
  • Tillæg for ændring af adresse når der er 2 uger eller mindre til forventet leveringsuge, er prisen 500 kr.

Levering

De på Vinduesgrossisten.dk indkøbte varer sendes med fragtmand til den i ordrebekræftelsen angivne leveringsadresse, dog kun til kantsten. Levering sker typisk på hverdage mellem kl. 8.00 og 16.00. Vi anbefaler, at køber er til stede på leveringstidspunktet. Hvis ikke, accepterer køber således, at Vinduesgrossisten kan levere varerne i købers fravær.

Det er købers ansvar, at en fuldt læsset lastbil i den nødvendige størrelse kan køre frem til den anviste adresse på leveringsdagen. Ved tvivlsspørgsmål, læs mere her. Hvis det ikke er muligt at køre helt frem til leveringsadressen, og køber ikke accepterer aflæsning så tæt på leveringsadressen, som det er muligt, returneres ordren til terminalen. Genlevering vil ske for købers regning.

Levering anses som fuldbragt, når de købte varer er aflæsset ved kantstenen på leveringsadressen eller umiddelbart uden for leveringsadressen, uanset om køber er til stede på leveringstidspunktet. Ordrer leveres altid til kantsten. Det sker for at undgå at skade købers indkørsel, da den normalt ikke er bygget til tunge lastbiler. Transportøren kan ikke benytte palleløfter op over kantstenen, da der er risiko for, at varerne vælter, så der sker materiel skade.

Ventetid, unødig forlængelse af aflæsningstid eller forgæves leveringsforsøg, som beror på købers forhold, debiteres køber i henhold til fragtmandens gældende takster.

Vi leverer ikke til udlandet. Vi kan tilbyde levering til alle adresser i Danmark, herefter er det for kundens egen omkostning/risiko/aftale at sende videre. Der er ikke garanti på elementer monteret i udlandet.

Leveringstidspunkt

Levering sker i overensstemmelse med, hvad der er anført i ordrebekræftelsen. Alle Vinduesgrossistens produkter fabrikeres specielt til dig efter de mål, du har angivet. Derfor er tidspunktet for levering altid kun et omtrentligt, men du kan typisk forvente levering indenfor 4-7 uger.

En ordre, der er leveret senest 4 uger efter den i ordrebekræftelsen antagede leveringstid, betragtes som rettidig, og køber kan dermed ikke påberåbe sig forsinkelse. Endvidere tager Vinduesgrossisten følgende forbehold: Forsinkelse, der skyldes force majeure, krig, lockout, transportforstyrrelser, maskinhavari, materiale-, ordrebehandlings- og fabrikationsfejl samt forsinkelse fra underleverandørers side kan ikke påberåbes af køber.

I alle tilfælde kan køber maksimalt kræve skadeserstatning tilsvarende den købte vares værdi.

Leveringsomkostninger

Ved forsendelser til Jylland samt brofaste øer skal leveringsomkostninger på 395 kr. tillægges ordren.

Ved forsendelser til ikke-brofaste øer med eget postnummer (3700-3790, 5960-5985, 6720, 7884, 8305, 9940) påregnes øgede transporttider samt et leveringstillæg på 895 kr.

Ved levering til ikke-brofaste øer uden eget postnummer leveres ordren ved færgelejet, og køber står selv for levering til den endelige adresse. Hvis levering til købers adresse skal varetages af Vinduesgrossisten, bliver dette faktureret til køber.

Vi henleder iøvrigt opmærksomheden på, at ved køb af elementer med en længde eller bredde fra 2,65 m og derover vil levering ske med truck-lastbil. Prisen for dette fremgår i indkøbskurven.

Fragtskader, andre skader og leveringsfejl

Inden køber kvitterer for modtagelse, skal køber ved levering kontrollere produkterne for fragtskader. Køber skal således kontrollere, om emballagen er brudt, eller om der er andet, der indikerer skader. Slutteligt skal det bestilte antal enheder svare til det leverede.

Ved skade modtages ordren med konkret forbehold på fragtbrevet, og du bedes kontakte Vinduesgrossisten på service@vinduesgrossisten.dk eller oprette en reklamation på hjemmesiden indenfor 24 timer. Bemærk at vi anbefaler, at du modtager ordren på trods af skade, da genlevering vil ske for din regning. Billeder af skaden skal tages inden udpakning ellers bortfalder reklamationsretten.

Hvis fragtbrevet er underskrevet af køber uden anmærkninger, er det ikke muligt siden hen at kræve erstatning for fragtskade eller for manglende enheder. Dermed kan Vinduesgrossisten ikke udbedre eller producere en ny vare uden beregning.

Fejl og mangler

Efter ordren er leveret på din adresse gennemgås den grundigt for fejl og mangler. Gennemgå ordren i henhold til din ordrebekræftelse og tjek at alt er som bestilt. Skulle der mod forventning være fejl eller mangler ved din ordre, bedes du oprette en reklamation på dette senest 8 dage efter, din ordre er blevet leveret. Billeder af fejl/mangler tages inden montering ellers bortfalder reklamationsretten. Bemærk, du bedes vente med at montere dit nye element/elementer, indtil du har fået svar på din reklamation.

Reklamation og Garanti

Køber kan gøre mangelbeføjelser gældende (reklamere) i henhold til gældende dansk lovgivning, hvis en købt vare mod forventning er behæftet med en fejl eller mangel. Som køber hos Vinduesgrossisten.dk har du derfor minimum 24 måneders reklamationsret. Vi tilbyder dog 10 års garanti på alle vinduer og døre. Du kan læse vores garantibetingelser her.

Bemærk: Vi har desværre ikke mulighed for at sælge vores varer til udlandet, herunder også Grønland og Færøerne. Vores garanti omfatter ikke produkter, der monteres i udlandet, herunder også Grønland og Færøerne.

At reklamationen er berettiget er naturligvis et krav. Manglen må ikke være opstået som følge af fejlagtig brug eller fejlagtig montering af produktet eller anden skadeforvoldende praksis. Alle reklamationer skal foretages via vores serviceformular. Husk at vedhæfte billeddokumentation for skaden.

Transportskader skal anmeldes senest 24 timer efter, at køber har modtaget sin ordre. Ved fejl og mangler har køber 8 dage til at oprette en reklamation. Bemærk: Køber skal vente med at montere produktet, indtil han eller hun har fået svar på sin reklamation.

Fejl eller mangler, der efterfølgende inden for den almindelige reklamationsperiode måtte opstå, skal hurtigst muligt anmeldes via førnævnte serviceformular på Vinduesgrossisten.dk.

Vinduesgrossisten er i alle tilfælde berettiget til inden for rimelig tid at afhjælpe skaden, foretage ombytning eller tage de pågældende varer retur. Vinduesgrossisten kan ved berettiget reklamation agere ved at udbedre skaden, erstatte med ny vare eller give dekort på produktet. Hvis Vinduesgrossisten leverer en ny vare, dækkes montageudgifter ikke.

Bemærk ved indadgående døre: 
Når du skal vælge åbningsretning på din facadedør, er det af stor vigtighed at kontrollere, om døren kan risikere at blive udsat for ekstreme vejrforhold, f.eks. om den skal have åbningsretning, hvor den er udsat for voldsomme påvirkninger uden læforhold. Konstruktionsmæssigt kan indadgående døre nemlig ikke sikres 100 % mod vandindtrængning ved ekstreme vejrforhold som eksempelvis slagregn. For at sikre optimal lukketæthed skal 3-punktslåsen være aktiveret. Der ydes således ikke garanti mod vandindtrængning på baggrund af ovenstående forhold.

Den visuelle kvalitet på vinduer og døre bedømmes på 3 meters afstand og aldrig i direkte sollys.

Montering

Det er muligt at montere Vinduesgrossistens produkter på flere forskellige måder. Flere forhold spiller ind, når det gælder den korrekte montering, herunder dit specifikke hus’ konstruktion. Derfor er vores monteringsvejledning kun vejledende.

Oplysning om klagemuligheder

Hvis du som forbruger, vil klage over dit køb, bedes du kontakte os på service@vinduesgrossisten.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via https://forbrug.dk. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse service@vinduesgrossisten.dk

Behandling af personoplysninger

Hos Vinduesgrossisten lægger vi vægt på at værne om privatlivets fred. Kun i begrænset omfang anvendes de personlige oplysninger (navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer), som du afgiver ved din bestilling. Disse oplysninger anvendes udelukkende i det omfang, dette er nødvendigt for gennemførslen og levering af købet, og oplysningerne videregives ikke til tredjemand.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Vores omgang med personlige oplysninger sker i henhold til gældende persondatabeskyttelseslovgivning, og i den forbindelse er Vinduesgrossisten / Skanva Group A/S (jf. nærmere selskabsoplysninger) dataansvarlig og databehandler.

Alle servere, som benyttes til lagring af personlige oplysninger afgivet ved ordrebestilling, er placeret sikret og centralt i Vinduesgrossisten-koncernen eller hos Vinduesgrossisten-koncernens IT-partner. Data til brug for betalingsgennemførelse beror hos Vinduesgrossistens betalingsudbyder, E-pay. Kunder hos Vinduesgrossisten er til enhver tid berettiget til at få oplyst, hvilke personlige oplysninger vi har registreret. Du kan endvidere kræve oplysningerne slettet, når købet er gennemført, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi indhentede dem til. Dette gøres ved at rette henvendelse til Vinduesgrossisten, jf. ovennævnte kontaktdata.

Personoplysningerne registreres hos Vinduesgrossisten ApS (Skanva Group A/S) og opbevares i fem år, hvorefter de slettes.

Når der indsamles personoplysninger via Vinduesgrossisten.dk, garanterer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke. Du er således præcist informeret om, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.  
Direktøren for og medarbejderne hos Vinduesgrossisten har adgang til de oplysninger, der er registreret om dig.

Kundeoplysninger opbevares ikke krypteret.
Kundeoplysninger transmitteres ikke krypteret.

Cookies

For at gøre besøget på Vinduesgrossisten.dk så nemt og behageligt som muligt anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet. Til enhver tid kan du slette cookies fra din computer. Hvordan du gør dette afhænger af din browser.

Logstatistik

Hos Vinduesgrossisten.dk bruger vi logstatistik. Et statistiksystem, der opsamler information, som kan give os et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra, og hvor på hjemmesiden vores besøgende forlader os m.m. Logstatistikken anvendes udelukkende med det formål at optimere Vinduesgrossisten.dk.

Vi bruger cookies til at give dig en bedre oplevelse af dit besøg på vores hjemmeside. Læs mere